maanantai 20. helmikuuta 2012

Rankka päivä

Tänään olin työmatkalla ja paluumatkan tulin junalla, joka olikin sitten melkein tunnin myöhässä. Matkalle olin lähtenyt jo kukonlaulun aikaan ja kotona olin vasta iltayhdeksän jälkeen. Olisin voinut mennä oloni puolesta suoraan nukkumaan, mutta viime yöllä kiillotusrummussa olleet korunosat kutsuivat tekemään "pikaisesti" yhden korvakoruparin. Se vaan että ei se koru sitten ihan niin pikaisesti valmistunutkaan kun luulin. Korupiikit, jotka toissapäivänä tein, olivat 0,8mm langasta. Olin sovittanut lankaa ennen piikkien tekoa yhteen neljästä sinertävästä makeanvedenhelmestä, joista oli ajatuksena tehdä korvakorut. Se mihin sitä olin sovittanut, oli ainoa mistä lanka meni läpi. Minulla ei ole varastoissa helmien reiänväljennintä (mutta pian ehkä on!). Se on siis minikokoinen viila, jolla saa helmen reikää suuremmaksi. Minulta löytyy kylläkin neulaviilasetti, mutta siinä ei ole tarpeeksi ohutta viilaa. Yhdellä niistä tosin sain helmien reikiä viilattua muutaman millin matkalta suuremmiksi. Loput sitten sainkin viilattua "raapimalla" ohuella nuppineulalla helmien reikien sisäpintaa. Mutta kun aloitin, niin en helpolla luovuta! Lopulta sain helmet sopimaan korupiikkeihin ja tässä tulos.
Korvakorut nro 8
Kuvat ei tunnu nyt onnistuvan, sillä nuo ovat luonnossa paljon hienommat. Ehkä valoa ei vaan ole tarpeeksi... Nuo makeanvedenhelmet ovat ehkä vähän enemmän liloja kuin sinisiä, mutta ovat niin tummia, että tuosta kuvasta ei väriä oikein saa selville. Muut osat ovat sitten hopeaa.

Mutta nyt taidan mennä nukkumaan. Huomenna on aikainen herätys, sillä ennen töihin menoa on hammaslääkäri. Jospa se paikka pysyisi hampaassa tällä kertaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...